Göteborgaren

GÖTEBORG

Festivalstaden Göteborg

Festivalstaden Göteborg
Just nu känns det verkligen fint att befinna sig i Göteborg, att vara en riktig Göteborgare. Fler och fler musikarrangörer väljer att satsa på Göteborg när det gäller musikfestivaler.


Den festival som drar flest människor är såklart Way Out West som äger rum den 11- 13 Augusti i Slottsskogen. Några av artisterna är Prince, Kanye West, Fleet foxes, Robyn, Pulp. De artister jag själv ser fram emot är Thåström, Pulp, Explosions in the sky, Empire of the sun. Givetvis är det många fler jag vill se. 


Andra festivaler som äger rum i Göteborg är:


Vi Göteborgare säger grattis till Where The Action Is som äntligen förstått var festivaler bör hållas. Festivalen är i full gång vilket jag lyckligtvis avnjuter på min balkong i detta nuet

En festival jag missade i år men absolut ska försöka gå på nästa år är Picknickfestivalen som ägde rum 6 juni.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar