Göteborgaren

GÖTEBORG

Musik från Göteborg

Jag sökte lite efter musikband i Göteborg och upptäckte att Wikipedia hade en lista på band från staden. Kan väl inte säga att alla banden faller mig i smak men många mycket bra band har bildats här.
  • Ace of Base
  • All Ends
  • Almedal
  • Attentat
  • At the Gates
  • Arvingarna
  • Bad Cash Quartet
  • Björn Olsson
  • Blue for Two
  • BlueStruck
  • Boat Club
  • Broder Daniel
  • Cat5
  • Daniel Lemma
  • Dark Tranquillity
  • El Perro del Mar
  • Fibes! Oh Fibes!
  • Franke
  • Freak Kitchen
  • Freddie Wadling
  • Galenskaparna och After Shave
  • Hammerfall
  • Hardcore Superstar
  • Helena Paparizou
  • Hellsongs
  • Her Majesty
  • Herreys
  • Honey is Cool
  • Håkan Hellström
  • Hästpojken
  • In Flames
  • Jaqee
  • Jennifer Brown
  • Jens Lekman
  • Joel Alme
  • Jonas Game
  • José González
  • Jävlaranamma
  • Laleh
  • Leila K
  • Lillasyster
  • Little Dragon
  • LOK
  • Maia Hirasawa
  • Martin Rolinski
  • Mattias "IA" Eklundh
  • Midaircondo
  • Mikkey Dee
  • Mos Eisley
  • MPTP
  • Mustasch
  • My darling YOU!
  • Nationalteatern
  • Pacific
  • Papa Dee
  • Silverbullit
  • Sinicess
  • Stonefunkers
  • Strasse
  • Studio
  • Tages
  • The Animation
  • The Embassy
  • The Green Jesus Saviours
  • Haunted
  • The Kid
  • The Knife
  • The Leather Nun
  • The Lips
  • The Plan
  • The Soundtrack of Our Lives
  • The Spotnicks
  • The Tough Alliance
  • The Movements
  • Thermostatic
  • Timo Räisänen
  • Twice a Man
  • Union Carbide Productions
  • Universal Poplab
  • USCB Allstars
  • West of Eden
  • Whyte Seeds
  • Wildbirds & Peacedrums
  • Zeigeist
Några egna favoriter är Broder Daniel som fyllde tomheten i min tonår. The Union Carbide Productions, The Soundtrack of Our Lives, Silverbullit, Jose Gonzalez, Honey is Cool, Håkan Hellström, Björn Olsson.

Säkerligen finns det fler band, fler mindre band som jag missat men jag hoppas att jag gör nya "fynd" på musikscenen framöver.

Följ min blogg med bloglovin

2 kommentarer:

  1. Anonym sa...

    Jag saknar Broder Daniel sååååå!

    10 februari 2009 kl. 00:39  

  2. Kotte sa...

    Ja samma här! Men deras musik lever vidare.

    10 februari 2009 kl. 02:18  

Skicka en kommentar